18,459 Reviews

for Customer Support

Great and fast support! Works like a charm, and has uncountable customization options!

If you're searching for a theme, don't look further and get the Avada theme!

ThemeFusion

Author response

Thank you :) The best is still to come :) <3

for Design Quality

good job bro....

ThemeFusion

Author response

Thank you so much :)

for Customer Support

Okay Avada thank you for your reply. For now I am satisfied.
I will follow your instructions about the 2 columns on mobile.

ThemeFusion

Author response

Thank you for your feedback, we do appreciate it :)

for Customer Support

We worked on launching our site for about 6 months using Avada theme. When it was time to launch, we left to go on vacation with the intention of launching the week we got back. When we returned, the theme had reset to default and erased all our custom settings. We have spent over a week back and forth with support, them blowing us off and absolutely no help. Saying it is our hosting everything and nothing they can do. We got it to somewhat normal again in the process of support runaround and it happened again. Again, support said they couldn't find a problem or replicate it. If you are looking for a theme with true support, this is not the one for you. We have used this dedicated server for years and had different themes and never had this issue with any other. It seemed to happen once we upgraded to the latest version of Avada. I look forward to their reply here to place the blame, again, on our server.

ThemeFusion

Author response

Hello!

We can assure you and it is confirmed by the extensive communication run your support ticket that you are certainly not being blown off. That is simply not the case at all. I have gone through this support ticket in great detail and Ammar has also conversed with one of our developers in the effort to shed some light on this

"We did heavy customization via the custom css area. We were ready to launch, but were going to be out for vacation so left it until we got back to launch in case we had bugs to work out. We got back this week and the theme reverted back to the base theme." [SIC]

By virtue of this statement, what is most puzzling here to all involved, is just how a theme can autonomously revert itself to a default installation. I can understand cache building up and that then leading to styling issues being rendered (pre cache purge) but to delete itself, delete the customizations and CSS added and then revert itself to a brand new install? That is very odd and strange to say the least

There is nothing within Avada or a WordPress theme than can activate itself in that way. The only thing we can do here is however long it takes, do our best to try and get to the bottom of how the theme could reinstall itself.

In case I have missed it, can I ask you, have you contacted your hosting provider and requested the server log files for the last period? It will be most helpful for this, as it will show all and any activity for the server itself.

Please do let me know via your support ticket

Thank you,
ThemeFusion

for Code Quality

If anyone would like a first hand authentic review please email myvintiboutique@gmail.com. I state this so you never experience what I have and lose your money. These developers do not respect you whatsoever. Avada DOES NOT let me state this again DOES NOT come with the full Slider Revolution. You cannot upload themes. Then they write you back with tons of excuses and anger stating it is YOUR issue or that of your hosting company. Well I host with Bluehost, which is a TOP HC, and they clearly feel this was mistreatment. Now I have to go through the BBB to file an official complaint to get refunded. Just like they continue to post our emails online as to try and cover themselves.

If they wish to continue I will also do the same and design a site catered to THE REAL AVADA so others do not continue to deal with this. The demos on here are NOT easily customizable. The demos use Fusion Builder which is not the best. The demos are literally the most boring themes. JUST DO THE RESEARCH.

GO BUY THE DIVI THEME. You get what you pay for and they offer you TONS MORE for $15 more. Plus the assistance is great. Or buy Slider Revolution separately and just add it to a free theme and go from there.

Lastly, do not get fooled by the # of downloads and the reviews because you can only leave a review AFTER YOU BUY IT and most people don't want the headache so they simply move on. DO the research - don't trust me.

Avada - DO NOT email me again. I am already filing with the BBB just to have it on record. You all are pathetic and any response you all post to this on here is pure shame BECAUSE we do not have the luxury of uploading emails from you all.

WORST theme. If you want to spend MANY hours trying to get real help for an issue from THEIR theme you will NOT get it. The issues with this theme aren't worth it.

ThemeFusion

Author response

Hello!

This is the fifth time that you have changed your rating, each time with different information and context. The issue you are having has nothing to do with Avada in any way. You are having an issue accessing the Revolution Slider premium template downloads server, and it is directly related to your server/hosting. We have explained this in great detail and even though it has nothing to do with the Avada theme, we still have tried to assist you which has been ignored.

I am going to reiterate, in response to (as per our support ticket reply):

“Your rep just emailed me after I waited for a response JUST TO GIVE ME THE WRONG answer. I asked about this theme and slider rev and IT DOES NOT COME WITH IT because I am online with CODE CANYON NOW! I have no automatic purchase key for them and I can't use their templates!” [SIC]

1 - We replied and of course the Revolution Slider is bundled with Avada, thens of thousands of Avada customers use it. We also replied to clarify, that you do not need a purchase code to use the Revolution Slider, it is included with your purchase of Avada and asked you to ensure that you have registered via token key in order to move forward -> http://bit.ly/1GrzAgY

"I thought slider revolution comes with this theme???? Is this a lie because I use SR all the time and this theme does not have it and is asking me for a purchase code??????" [SIC]

After being able to access and view your installation we can see that you actually do have the Revolution Slider installed -> http://d.pr/i/QVVkK0

2 - Your subsequent reply shows something different -> http://d.pr/i/wncVxo - that shows that you are trying to access the Revolution Slider premium template files, that the plugin author has created. Nothing to do with he Avada theme

3 - Having checked your installation, we confirmed that you do have a valid stand alone Revolution Slider purchase code and the plugins is registered independently -> http://d.pr/i/QVVkK0

4 - We can also confirm that when trying to access the Revolution Slider premium templates it is now allowing you to -> http://d.pr/i/8dtl9V - via your installation

5 - In order to test the connectivity to the ThemePunch server for access to the templates, I briefly switched to the default WordPress Twentyseventeen theme and tested again, no success as something is blocking access -> http://d.pr/i/ktctVs

6 - It is very clear that this has nothing to do with the Avada theme, it is either a plugin or your hosting company that is blocking access to the ThemePunch server

Thank you,
ThemeFusion

for Documentation Quality

Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one Good one

ThemeFusion

Author response

Thank you very much :)

for Bugs

I've been using Avada for almost two years. It always had small bugs but it was easy to find solutions online. Few days ago I updated to Avada 5 and was shocked. Theme became so unconvenient and full bugs, so after few days fighting with it I gave up. I am not going to use Avada anymore. This is a good example of how you can destroy good product.

ThemeFusion

Author response

Hello!

Thank you for your feedback however it is evident that you do not know Avada that well. There is a difference between what constitutes an actual software bug and not knowing/understanding how certain theme options work, allow us to explain.

Avada is not buggy, we ensure that by means of the Fusion Patcher tool. It is ore than likely that you have not updated the theme correctly and/or something specific to your server set up that the root cause, we would need to take a closer look via support to assist you. You did create one ticket back in April 2016, but was only related to Woocommerce settings.

We encourage you to register for support and create a ticket and our team will gladly assist and guide you

If you have updated your installation and you have adhered to the update instructions and noted the Important Update info, go to the Avada Theme Options and reset the Fusion Cache -> http://d.pr/i/VnXR

Regardless of whether the update was performed manually or auto, and say the Fusion Builder or Fusion Core plugins are not updated, you will experience issues. There is nothing buggy about that, it occurs because the update is incomplete. This is all detailed in the update instructions

If you decide to manually update the theme via FTP instead of auto, make sure that the old theme is deleted outright and not overwritten during the FTP transfer, this is far too often not adhered to and does cause issues as well. Once again consult and be sure follow the detailed Avada update instructions

Updating from an old version of Avada? -> http://bit.ly/2pPNngZ

Important Update Info -> http://bit.ly/1FAmQpu

How to Update -> http://bit.ly/1H8JGzo

Fusion Patcher -> http://bit.ly/1QSd8Ol

Lastly, besides our team ensuring strict WP coding standards is adhered to, Avada has a built in The Fusion Patcher tool -> http://bit.ly/1KE4GB5 - This is software and like any software package, development, maintenance and evolution is the key focus. The Fusion Patcher tool allows our team to roll out features, fixes, improvements to Avada installations within the hour.

We have a full staff of expert developers and support gurus to help answer any direct questions you have. We encourage you to engage with our support team and we will gladly assist and guide you

Avada has 18,000+ Reviews with an overall 5 star rating and we work very hard each day maintaining that success with our 300,000+ customers for the past 4 straight years, this is why we have continuously been the #1 selling theme for 4+ years

Click Here To Get Avada Support

One of our developers will work directly with you to help answer any questions you may have.

We hope to help you get a better feel for Avada so you can enjoy it with the rest of our community.

Thank you,
ThemeFusion

We only display comments from reviews that were made after 28 April 2016 as all comments prior to this date were intended for the author only.

by
by
by
by
by
by