Discussion on Codrop - App Landing Page Theme

Discussion on Codrop - App Landing Page Theme

Cart 135 sales
Well Documented

Schiocco supports this item

Supported

This author's response time can be up to 1 business day.

72 comments found.

I have buy this theme already, Could you please share step to import demo theme with all content and picture?

Please see the capture screen from link below. The home page is not show any content and picture after import demo.

https://drive.google.com/file/d/1Eb6MoQM7TShHHqwmHKTwI0DAvlfxwKdl/view?usp=sharing

Hi, please send WP accesses (login link, user, password) with administrator privileges to support@schiocco.com and I will check. On the message add also a reference to you(Envato username or comment text/link). Thank you

I send the WP access to your email already.

Good Day

Could we please get a refund for this theme? It is not up to our expectations. And not as easy to manage as we expected.

Thanks

Hi, sure! Ask the refund from the link below and I will accept it now: https://themeforest.net/refund_requests/new (or https://codecanyon.net/refund_requests/new). Thank you!

Hello?

Hi, I have problems with some PHP error from the hybrid composer that I can’t use to compose with the plugin, with which PHP version has been made ?

Hi use PHP 7.4 or 8.0 and it will work. Regards

Hi, can plugin work together with other page builders like Elementor or Divi? Could you give us a demo of you plugin, to see how it integrates to the existing Wordpress infrastructure?

Hi demo at http://demo.framework-y.com/

Sorry you can not use Elementor or Divi.

Regards

Hi there. For this theme we will need some plugins. As per theme documentation the plugins are supposed to be on theme file. But here i tried in many ways. No plugins are there with the theme file. We are not finding the plugins with the theme file. please assist

oh i understand now. How can i order the 1 demo setup from you? Thanks

Please send this message to support@schiocco.com and I will update you. Thank you!

great i will do, thanks again

kliu586

kliu586 Purchased

what size is the logo?

Hi it depends by the demo. Send me the site link and I check. Thank you!

Hello, I recently bought this theme and I don’t really understand how it works, the documentation only gives some theoretical explanations. is it possible to be refunded?

Thanks to you for the update and for checking. Yes it is a server “issue”, maybe the PHP version (try with 7.2 or 7.4). Or some module not active (Try to create a new page and add a simple text box component). Also, enable the PHP debug, check the error logs.

Thank you! Regards

yes, thank you :)

You are welcome!

Hi,

I have an issue with the shop page. its not loading any product. Can you please help me to solve the case.

Hi, thank you for the purchase, you need to remove the shop on the Woocommerce settings, then set it only on Theme options > List, please see http://wordpress.framework-y.com/documentation/woocommerce/

Thank you!

Dear Team,

I purchased installed “codrop” theme and import “Chat” page. But its not loading some slider (Main-Slider), Please help me to solve this case.

hello, We sent you an urgent email to support@schiocco.com 48 hours ago and still no answer from you guys.

Please consider our request

Hi Sorry we wrongly bought this theme. Do you have a refund policy?

Thank you

Hi, I’m really sorry but unfortunately, mistaken purchases are not covered by the refund policy of Envato and so we can’t provide a refund.

Thank you, Regards

Hi, I asked for help several days ago and still have no answer. I would need the demo.zip package file.

If still don’t work I can install it for you with also the original demo images for 15USD, the final result will be exactly like the preview.

Are the templates compatible with Linux 4.19.0-16-amd64×86_64 and PHP 7.4.13 ?

Hello sir/madam, I’ve purchased the theme, installed it (and also the child-theme). But when I make pages, import a demo, edit- and publish it, there is still no content shown on the page. Can you give me some advise about this? Best regards!

Hi, please send the page link with the problem to support@schiocco.com and I’ll check it. Thank you!

Hi There,

I have purchased this there for wordpress and installed WPML to translate pages to other languages, but WPML is not translating the pages (only title) Can You please tell what I have to do?

Hi, you’re translating them in the wrong way, translate them by DUPLICATING the pages method of WPML. In this way you will edit a new page for each translations.

Regards

Hi, the demo data is not uploading properly please help me. I see this message so I contacted right away “If the demo installation not work the most common cause is a file permission issue. To solve the problem contact the support to get the demo.zip package, upload it with FTP into the folder /wp-content/uploads/ of your website and press the button below.”

If if did not work, as explained, you server has issues, we can install for 15USD. Thank you!

ok, I will pay the $15USD. How can we set this up?

Please send this message to support@schiocco.com and I will update you. Thank you!

Hi there, I’m using the builtin contact form. But is there a way to use recaptcha v2 or v3 with it?

Hi, no sorry, you need an external plugin for that. Regards

Allright thanks for your fast answer!

You’re welcome. Have a good weekend.

Hi, we were unable to set menu for a static page, where menus are working perfectly for blog posts,

are we missing anything ??

hey! no worries just figured it out. working now

Hi ok thanks for the update. Regards

Hello,

I would like to get refunded, as I am not satisfied with the thema I bought. It is not working as live the preview and very very slow. Please can you help me with this.

Kind regards, Sander

Hi, the theme should be like the preview, including front-end speed, apart from the images,. Please send WP accesses (login link, user, password) with administrator privileges to support@schiocco.com and I will check. On the message add also a reference to you(Envato username or comment text/link). Thank you

Hi, the theme should be like the preview, including front-end speed, apart from the images,. Please send WP accesses (login link, user, password) with administrator privileges to support@schiocco.com and I will check. On the message add also a reference to you(Envato username or comment text/link). Thank you

Hello Syed Blkhi, I have downloaded Codrop Landing page Wordpress theme. Thanks for developing such a nice theme.

While installing the theme I am getting an error: `The theme is missing with style.css` stylesheet. Could you please help me out here?

Hi, thank you for the purchase, you’re uploading the wrong file. Upload the file codrop.zip. Thank you!

Does it support RTL?

no sorry

by
by
by
by
by
by

Tell us what you think!

We'd like to ask you a few questions to help improve ThemeForest.

Sure, take me to the survey