Discussion on Newspaper - News & WooCommerce WordPress Theme

Discussion on Newspaper - News & WooCommerce WordPress Theme

By
Cart 128,418 sales
Recently Updated
Well Documented

tagDiv supports this item

Supported

This author's response time can be up to 1 business day.

24636 comments found.

Hi

We are getting some google search console issues. Please check below-given screenshot for your reference.

https://imgur.com/ZHMSVDK

Can you please share some solutions regarding this issue.

Regards

Is there any way to add a pagination number? haha… Or how can I apply a category filter to the ports loop? The contents of different categories appear on each page, and when the contents are the same, we hope that the pagination will be numbered.

I want to ask for a refund as I haven’t received any support and I can’t use the theme due to the license verification not being possible.

Hi,

We are sorry for the delay and inconvenience it created. We had a couple of days off to celebrate our country’s national holiday. We are working as fast as we can to catch up to all the support requests. We will take a look at the problem, and try to find the cause. If the cause cannot be found and the theme cannot be used properly on your website, we will provide a refund. Sorry once again for the inconvenience.

Regards, Simion C.

Hello, can I have support please?

I sent email but no repply from support team.

Hi,

We are sorry for the delay and inconvenience. We had a couple of days off to celebrate our country’s national holiday. We are working as fast as we can to catch up to all the support requests.

Regards, Simion C.

I have purchased the newspaper theme 2 days back.

I have installed the DEFAULT PRO prebuilt website but the HOME PAGE is showing a different design when NOT logged in to WP.

It is showing the actual DEMO design when logged in to WP. Please find the attached images. I have already emailed the details to contact@tagdiv.com.

If it is not resolve then I have to request for refund.

Hi,

I believe a reply was provided by email. Please check as well and let us know.

Regards, Simion C.

Purchased 2 months ago

1. Paste registration key and get successful message, then click prebuilt templates and license is not registered.

2. using CryptoPRO template changing logo in themebuilder does nothing as it is still looking for logo.png that is preinstalled but of course my upload is named differently but in the same folder as logo.png

really horrible experience so far.

like how does this even happen? Its REGISTERED but not WORKING!

I did have it initially on DigitalOcean But canceled that and put it on my regular hosting server maybe the IP is messed up in your system now?

https://prnt.sc/pgvArqR4ih7w

Hi,

That issue usually happen when something interferes with the check the theme does to verify the key. The things that can cause it are perhaps security/firewall settings from plugins or from the hosting, which block the theme. If the theme is blocked, it cannot verify the key. We will take a look at the issue, please send us an email at contact@tagdiv.com and provide admin login for the website, also access to cPanel or similar. Let us know, we’ll get started as soon as we can.

Regards, Simion C.

Hey there, Great work much appreciated you have done your job nicely I want to use this template for my website garage door repair Suffolk. Is this is compatible for my website. How can I get the demo of this.

Hi,

Thank you for your interest in our theme. The theme is compatible with any WordPress website, and it can be purchased from the themeforest website https://themeforest.net/item/newspaper/5489609 Let me know if you have more questions.

Regards, Simion .

I have been sending email to you guys, but no one is responding

Hi,

Sorry for the delay. As I explained in the email, we had a couple of days off to celebrate a national holiday. We are sorry for this inconvenience, and we will try to catch up as fast as we can.

Regards, Simion C.

kadodi

kadodi Purchased

This comment is currently being reviewed.

ounyai

ounyai Purchased

Hi,

Can you please assist with placing (font awesome) icons on the menu? In your instructions you mention to install the plugin “Font Awesome 4 Menus”, but this is no longer available and has been removed from the WP store as of November 2022. Can you please offer an alternative for us? Thank you.

Hi,

Actually there is a different plugin which has to be used now, the guide seems to point to the correct one https://forum.tagdiv.com/how-to-add-icons-in-menu/ -> https://prnt.sc/N4UD3JEv5yqY The plugin you mention was the one used a long time ago, there’s a new plugin now. Please try it. let us know if there is a problem or if we can help https://forum.tagdiv.com/newspaper-theme-support/

Regards, Simion C.

WebVimi Purchased

Obviously, I really like tagdiv software and I have placed a Web Asmek brand on my new website.

I wish you continued success, thank you very much.

Hi,

Thank you for the appreciation, we are glad you like our theme. We wish you success with your new website as well.

Regards, Simion C.

can i use regular license on my multiple website

Hi,

Both the regular and the extended licenses are for a single live website. The terms for the regular license can be seen here https://themeforest.net/licenses/terms/regular Multiple websites will require multiple licenses, one for each basically. Please let us know if you have more questions.

Regards, Simion C.

imtimyu

imtimyu Purchased

Looks like the “WP Memory Limit” instruction is outdated. Wp Memory Limit no longer able to change at wp-config.php. Please kindly advice.

Hi,

The wp-memory can be defined in the wp-config file, same as always. That is how it is usually increased, as mentioned in various guides and articles found online https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/fix-wordpress-memory-exhausted-error-increase-php-memory/ If there is a problem increasing the wp-memory as we recommend, I suggest contacting the hosting provider. Some hosting provider may perhaps have other methods to increase it. Let us know if we can help as well.

Regards, Simion C.

mjkc4089

mjkc4089 Purchased

Is there possible to publish review articles gadget specifications and coupoun discounts and dark mode?

Hi,

The theme has author reviews https://forum.tagdiv.com/reviews-2/ and user reviews https://forum.tagdiv.com/user-reviews/ For our opt-in/subscription plugin we added a coupon system recently https://forum.tagdiv.com/coupon-system/ A dark mode isn’t available in the theme at this time, that can be done using a plugin, we can provide suggestions. Please let me know if you have more questions.

Regards, Simion C.

minhwan

minhwan Purchased

hello Good use of the theme!

We want to use the posts loop’s pagination – Normal numbered. However, the posts loop does not have a category filter, so I cannot use it. Can’t we add normal numbered to the pagination of the flex block? Alternatively, it is also a good idea to apply a category filter to each page in the posts loop. Help. You must use the function.

minhwan

minhwan Purchased

We have to use category filter and number of paginations together.

Hi,

The loop elements are the only ones with numbered pagination, blocks have only ajax pagination. Post loops are usually placed at the bottom of the page and using their numbered pagination the visitor navigates to the second page, third page, etc. Blocks don’t have numbered pagination as they are intended to be used in the page content, and not navigate to other pages when the pagination is used. The blocks don’t use numbered pagination, and a post loop doesn’t have a manual filter, unfortunately. I suggest using the available options if possible. Let us know if we can help https://forum.tagdiv.com/newspaper-theme-support/

Regards, Simion C.

coolbeen

coolbeen Purchased

If there is something I regret about Newspaper, I think the design completeness is a bit low. For example, it would be nice if the color of the social icon was more distinct and the arrangement was set pretty.

Consider diversity in content and how to generate income.

1. Reviews and Affiliate Marketing (Themes have reviews, but affiliate marketing cannot be promoted)

2. I hope you make it possible for users to give gifts and sponsor 3. Please don’t insist on the regular subscription method Small Sasite operators also need a single payment method.

4. I would like to be able to put a news ticker on the blog page and add new links (news partners, affiliate marketing) and memos instead of existing blog posts.

coolbeen

coolbeen Purchased

If there is a downside to the newspaper, it seems that the readability design is a bit lacking from the user’s point of view. For example, it would be nice if the social icons had more distinct colors and a pretty layout. Also, it would be nice if our own table of contents function was provided, and it would be nice to be able to set the subheading design in various ways.

Hi,

Your suggestions are noted, thank you for mentioning them. If you would like to achieve a certain design or look, or to build a page containing the elements you want, we will try to help with it and provide solutions or alternatives. Let us know at any time either via the forum or by email https://forum.tagdiv.com/newspaper-theme-support/

Regards, Simion C.

Is it possible to used this theme for dropshopping with woocommerce?

Hi,

Our theme is compatible with woocommerce. We haven’t however tested all the woocommerce add-ons or extensions. They usually work fine. You could make some tests, and let us know in case there are problems, we will try to help https://forum.tagdiv.com/newspaper-theme-support/

Regards, Simion C.

Hello,

I would like to be reimbursed because I am not at all satisfied with the WordPress Newspaper theme that I bought yesterday, it systematically creates bugs in my website. You have a support forum but I would like to speak to someone to start a refund ?

Hi,

Sorry to hear that. Could you please consider letting us take a look at the bugs you mention? We would like to check the respective bugs directly on the website, and see what is happening exactly. Please send us an email at contact@tagdiv.com and provide a link to the website and admin login. Also mention a few details about the bugs. If we cannot find or solve the problems, we will be able to provide a refund. Let us know.

Regards, Simion C.

Hello, I have decided to return your theme due to performance issues that are not fixed with updates and consume server resources quickly. Your approval is awaited.

Hi,

I see the refund request was denied based on the time of purchase. We can provide refunds but within a reasonable amount of time since purchase. We can provide assistance with the website if you want us to, and try to provide suggestions for improving the performance. Please send us an email at contact@tagdiv.com and provide a link to the website. Mention if possible what hosting are you using, and what optimization was made for the website. Let us know.

Regards, Simion C.

I used the theme for 3 months after I bought it. I was happy with the customization and support, but found this to consume a lot of resources for a new blog. During this time, I tried optimizations, changed 3 different companies, but I could not find a solution. When I searched your support forum, I came across dozens of threads showing that I’m not alone in this. Although the theme needs the plugins you recommend for speed, it does not give performance. (Especially on the mobile side) Recent updates have increased the need for plug-ins under the name of “features” and put more strain on performance. You give copy-paste answers to people who open a topic about this in the support form, but we, as site owners, already implement these answers.

Your theme is great for customization, but not good for performance (especially mobile). (Please do not suggest mobile themes etc. I prefer to use responsive design)

1 – Check this link;

https://forum.tagdiv.com/topic/tdc_footer-and-td_composer-causing-site-to-go-down/

2 – https://forum.tagdiv.com/topic/very-slow-query-because-of-most-popular-news/

many people are experiencing the same things and ready answers are given against them.

For example; Performance-wise, LiteSpeed ​​Cache plugin is now used on most servers, but it brings some bugs as the NewsPaper theme is not compatible with it. While updates should normally fix these incompatibilities, you offer “features” with a number of add-ons.

You want a link from me, but as I stated in my refund request, I “stopped using your theme” due to these issues.

Another issue; many theme generators support “up-to-date” videos and documents. Not everyone speaks English and watching the videos will be more descriptive for the user. The latest videos on your youtube channel were uploaded almost 1 year ago and there is no information about CURRENT plugins-theme features….

I know the number of teams needs to increase for all of this and more, but if you’re making thousands of sales here, you should do whatever it takes. The user only sees the “last” part and gets what he expects from the theme.

Your developers should install new updates on “performance” and “bug”. It should save the theme from the increasing need for plugins with most updates.

These are our last suggestions on this subject because we are tired of saying the same things and 4 friends bought this theme upon my suggestions and gave up using it for the reasons I mentioned above.

Hi,

Thank you for the explanation and honest feedback. We are very sorry for the experience you had with our theme. We know that there are problems in some cases, as with any theme. And we may not have a solution to provide for each and every website that has a problem. We are however trying our best to improve the performance of the theme more, and help everyone. But some things take longer to do unfortunately, due to their complexity. Perhaps at some point in the future you can try our theme again, and it will hopefully perform better on your website.

Regards, Simion C.

Hi! widgets for post display can be customized? I added some ADF fields on post but I need put them on widgets :( (catchline, byline, etc..) thanks

Hi,

I think it would be better to send us an email at contact@tagdiv.com so we can take a look. In the email provide a link to the website, admin login, and details about what you would like to do. We can provide more accurate help this way. Let us know.

Regards, Simion C.

by
by
by
by
by
by

Tell us what you think!

We'd like to ask you a few questions to help improve ThemeForest.

Sure, take me to the survey