Reviews for Samba - Colored WordPress Theme

171 Reviews

for Customer Support

Great support and quality of design and development.

Pirenko

Author response

Thanks! Good tp hear that

for Design Quality

I figured it's time to leave a review - I've been using this theme since 2016! ;)

We've customized quite a bit of the theme to allow extra functionality to what we needed, code to customize color on H Tags on different posts and categories. We've stripped some code, rearranged the loading of javascript to get better speed and scores, and modified the functions file to remove areas that we just didn't want to load as we don't use them.

Overall, this has been an awesome theme! We were toying with the idea of changing the theme up for something new and fresh, but at the end of the day, this theme just works!!

Support has been great from Pirenko, and the continued updates are a welcomed change!

Awesome theme, still in love with it!

Pirenko

Author response

Thank you very much for taking the time to write such a detailed and wonderful review!

for Customer Support

I am a tough customer and I usually dont leave reviews. Out of the 6 purchases I made on evanto, I have asked to be refunded twice. Each time because of, what I judged to be, a poor support and low customizability.
Pirenko is simply incredible. It is one of the best customer service I have ever experienced, and that includes luxury hotels and Michelin star restaurants. It is up there. I am just blown away by the speed and the usefulness of Pirenko answers to my numerous questions. It clearly shows that he cares for his users and his reputation.
This support and the youtube videos Pirenko offers make this theme highly customizable. If you are looking for a sidebar menu theme, look no further.
A big thank you Pirenko! Keep the good work!

Pirenko

Author response

Thank you VERY much for the detailed review! You just made my day :)

for Customer Support

I didn't expect troubleshooting once support expired, but they refused to answer even a basic question - which is really an Envato purchase code problem - but I cannot find the FAQ for it anywhere.

Pirenko

Author response

This would have been a fair rating if it was true. Sadly, THIS IS FALSE. I tried to help you even with support expired. Here's my last email "There's a problem with the theme folder. I tried to erase it an reinstall, but the erase throws an error. Please remove the theme completely so that I can install it again.". YES, I asked you to renew support, but I never refused to answer any question. Well, that's life, huh?

for Design Quality

Very functional and coloured theme. Great Job.

Pirenko

Author response

Thanks Ralphpollastro1! Highly appreciated review (:

for Bugs

I purchased this theme over a year ago and loved it. It was easy to use, easy to build, didn't even need support ONCE the entire year after I bought it. Was really happy.

Shortly after my support expired, the entire website broke and I was unable to edit any of the content. The main problem is it uses visual composer. I could not update it because it was part of this theme even though I purchased the theme and it was included. I tried contacting support and they completely ignored me because my support has expired, even though I never even used it once which is really frustrating. I would rather have a limited number of times I can contact support without a time limit than a whole year of support I never use.

After beating my head against a wall and not being able to update my site for months, I finally figured out how to delete the visual composer plugin and downloaded it via the theme and re uploaded the new version, which worked great -- except it deleted half the content on my site. So now I get to spend a bunch of time trying to fix my website which was not broken to begin with because I couldn't get any support.

I'm over this theme. Once I get the chance I am going to find a new theme and never ever buying from Pirenko again.

Pirenko

Author response

Hi,
Sorry to hear that you are disappointed with the theme. Still we have some extra comments:
1) You say you were ignored because support has expired. Sorry, but that is not true. We don't have any recent support request from tienbien. Can you tell us how and where you were ignored?
2) Bugs/theme issues are something that you are always entitled to report. We would never ignore them even if support has expired.
3) And yes, the easy fix for your issue was to update the theme and Visual Composer. And you never needed to buy it. We have some video tuts for the theme and you can clearly see how to update the theme and bundled plugins here https://www.youtube.com/playlist?list=PLWiviR4wWrsEwB95voMUNiVIqJma9xNmV
Please kindly let us know why do you say that you were ignored by us because support has expired. Please do that on the public section of the theme comments here https://themeforest.net/item/samba-colored-wordpress-theme/5691055/comments
Thanks!

for Customer Support

Always here for help! Very fast and helpfull.
And, for the best, a very good, clean, flexible, code/theme.

Awesome job Pirenko.

Pirenko

Author response

Thanks for the kind review (:

for Customer Support

great looking and easy to setup theme :)

Pirenko

Author response

Thank you very much for rating the theme (:

We only display comments from reviews that were made after 28 April 2016 as all comments prior to this date were intended for the author only.

by
by
by
by
by
by